Poinformowanie pracownika o jego warunkach zatrudnienia, wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych – stanowisko resortu pracy z 8 grudnia 2021 r.

Dodano: 14 grudnia 2021
Gdy przepisy nie wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. Jeżeli Kodeks pracy wymaga, żeby dokument był pisemny, ale nie stanowi on oświadczenia woli (np. informacja o warunkach zatrudnienia albo informacja o monitoringu), to czy musi być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym pracodawcy, czy może być to wydrukowany dokument ze skanem podpisu? Czy może to być dokument elektroniczny podpisany np. profilem zaufanym, czy jednak musi być na papierze (pismo)? Ale co w przypadku, gdy przepisy nie wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności? Np. w przypadku informacji o warunkach zatrudnienia? Czy Państwa zdaniem wówczas wystarczy np. przesłanie pracownikowi skanu mailem? Czy jednak wówczas też jest wymagany podpis elektroniczny?

Pozostało jeszcze 69% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Testuj portal Placewfirmie.pl i papierowy magazyn Płace w firmie przez 14 dni BEZPŁATNIE.

To kompleksowy serwis ekspercki dla specjalistów zajmujących się płacami w firmach w którym znajdziesz:

  • Informacje o zmianach prawnych,
  • Konsekwencje wyroków sądowych i interpretacji podatkowych dla pracodawców
  • Każde zagadnienie wyjaśnione od strony składek ZUS, podatku PIT i obowiązków pracodawcy wobec pracownika,
  • Kalkulatory, wzory dokumentów, wskaźniki płacowe, akty prawne, raporty
  • Indywidualne konsultacje e-mailowe z ekspertami,
  • 3 razy w tygodniu newsletter Przegląd płac i ZUS.
Sprawdź ofertę »

Logowanie:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Numer 282 Październik, Listopad 2024 r.

Numer 282 Październik, Listopad 2024 r.
Dostępny w wersji elektronicznej