Jak założyć profil na PUE ZUS – pobierz instrukcję krok po kroku
Dokonane zmiany mają na celu ułatwienie, przyśpieszenie i zmniejszenie kosztów korespondencji wymienianej z ZUS. Dzięki profilowi na Platformie Usług Elektronicznych ZUS płatnik może generować i przesyłać drogą elektroniczną dokumenty zgłoszeniowe i rozliczeniowe oraz różnego rodzaju pisma i wnioski, a nawet opłacać składki. Wnioski są na profilu automatycznie wypełniane na podstawie danych dostępnych na koncie, następnie trzeba je podpisać elektronicznie.
Przedsiębiorca, dzięki profilowi, w każdej chwili ma wgląd on-line do wysłanych deklaracji i dokonanych wpłat oraz do zaświadczeń lekarskich ZUS ZLA, które zostały wystawione zatrudnionym pracownikom a także może łatwo uzyskać zaświadczenie o niezaleganiu.
Z komentarza eksperta dowiesz się:
-
Co daje założenie konta na PUE ZUS
-
Jak wybrać sposób rejestracji
-
W jaki sposób należy potwierdzić swoją tożsamość po rejestracji
Testuj portal Placewfirmie.pl i papierowy magazyn Płace w firmie przez 14 dni BEZPŁATNIE.
To kompleksowy serwis ekspercki dla specjalistów zajmujących się płacami w firmach w którym znajdziesz:
- Informacje o zmianach prawnych,
- Konsekwencje wyroków sądowych i interpretacji podatkowych dla pracodawców
- Każde zagadnienie wyjaśnione od strony składek ZUS, podatku PIT i obowiązków pracodawcy wobec pracownika,
- Kalkulatory, wzory dokumentów, wskaźniki płacowe, akty prawne, raporty
- Indywidualne konsultacje e-mailowe z ekspertami,
- 3 razy w tygodniu newsletter Przegląd płac i ZUS.