Rozliczenie świadczeń po zmarłym pracowniku
Pytanie:
Pracownik przebywał na zwolnieniu lekarskim w szpitalu (pobierał wynagrodzenie chorobowe płatne przez pracodawcę). Dnia 13 listopada 2020 r. pracownik zmarł. Odprawę pośmiertną wypłaciliśmy jego małżonce (brak dzieci). Żonie także wypłaciliśmy przysługujące po pracowniku wynagrodzenie chorobowe płatne przez pracodawcę oraz ekwiwalent za urlop (czy mają być nieoskładkowane?). Wdowa ma 43 lata i pracuje (w chwili śmierci męża przebywała na zwolnieniu lekarskim), więc nie jest uprawniona do renty rodzinnej. Nie przedstawiała prawomocnego postanowienia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku (czy może przedstawić oświadczenie). W jaki sposób wystawić PIT – czy tylko dla zmarłego pracownika i przekazać dokument żonie, czy zostawić w aktach, czy również drugi PIT-11 wystawić dla jego żony? Jak informować ZUS o zgonie pracownika?
Testuj portal Placewfirmie.pl i papierowy magazyn Płace w firmie przez 14 dni BEZPŁATNIE.
To kompleksowy serwis ekspercki dla specjalistów zajmujących się płacami w firmach w którym znajdziesz:
- Informacje o zmianach prawnych,
- Konsekwencje wyroków sądowych i interpretacji podatkowych dla pracodawców
- Każde zagadnienie wyjaśnione od strony składek ZUS, podatku PIT i obowiązków pracodawcy wobec pracownika,
- Kalkulatory, wzory dokumentów, wskaźniki płacowe, akty prawne, raporty
- Indywidualne konsultacje e-mailowe z ekspertami,
- 3 razy w tygodniu newsletter Przegląd płac i ZUS.
Logowanie:
Słowa kluczowe:
zmarły pracownikPodobne artykuły
Zobacz również
Aktualny numer Pokaż listę wydań »
Numer specjalny 8 Maj 2024 r.
Dostępny w wersji elektronicznej