Rozliczenie świadczeń po zmarłym pracowniku

Mariusz Pigulski

Autor: Mariusz Pigulski

Dodano: 5 marca 2021
Pytanie: Pracownik przebywał na zwolnieniu lekarskim w szpitalu (pobierał wynagrodzenie chorobowe płatne przez pracodawcę). Dnia 13 listopada 2020 r. pracownik zmarł. Odprawę pośmiertną wypłaciliśmy jego małżonce (brak dzieci). Żonie także wypłaciliśmy przysługujące po pracowniku wynagrodzenie chorobowe płatne przez pracodawcę oraz ekwiwalent za urlop (czy mają być nieoskładkowane?). Wdowa ma 43 lata i pracuje (w chwili śmierci męża przebywała na zwolnieniu lekarskim), więc nie jest uprawniona do renty rodzinnej. Nie przedstawiała prawomocnego postanowienia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku (czy może przedstawić oświadczenie). W jaki sposób wystawić PIT – czy tylko dla zmarłego pracownika i przekazać dokument żonie, czy zostawić w aktach, czy również drugi PIT-11 wystawić dla jego żony? Jak informować ZUS o zgonie pracownika?

Pozostało jeszcze 85% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Testuj portal Placewfirmie.pl i papierowy magazyn Płace w firmie przez 14 dni BEZPŁATNIE.

To kompleksowy serwis ekspercki dla specjalistów zajmujących się płacami w firmach w którym znajdziesz:

  • Informacje o zmianach prawnych,
  • Konsekwencje wyroków sądowych i interpretacji podatkowych dla pracodawców
  • Każde zagadnienie wyjaśnione od strony składek ZUS, podatku PIT i obowiązków pracodawcy wobec pracownika,
  • Kalkulatory, wzory dokumentów, wskaźniki płacowe, akty prawne, raporty
  • Indywidualne konsultacje e-mailowe z ekspertami,
  • 3 razy w tygodniu newsletter Przegląd płac i ZUS.
Sprawdź ofertę »

Logowanie:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Mariusz Pigulski

Autor: Mariusz Pigulski

Specjalista w zakresie kadr i płac. Autor licznych opracowań i publikacji z zakresu kadr, rozliczania wynagrodzeń, składek ZUS oraz podatku.
Słowa kluczowe:
zmarły pracownik

Numer 274 Kwiecień 2024 r.

Numer 274 Kwiecień 2024 r.
Dostępny w wersji elektronicznej