Mój klient prowadzi działalność gastronomiczną. Restauracja jest czynna od poniedziałku do niedzieli w godzinach 11.00–23.00, czyli 12 godzin. Zatrudnia 5 pracowników na zleceniu i ma 1 pracownika, który pracuje na umowie o pracę. Wszyscy pracownicy pracują od 3 do 12 godzin w równoważnym systemie czasu pracy. Czy pracodawca powinien stworzyć regulamin pracy, w którym ujęte jest, że pracownicy pracują według równoważnego czasu pracy? Czy wystarczy obwieszczenie, w którym będzie napisane jaki jest przyjęty system czasu pracy?
Systemy i rozkłady czasu pracy oraz przyjęte okresy rozliczeniowe czasu pracy ustala się w układzie zbiorowym pracy lub w regulaminie pracy albo w obwieszczeniu, jeżeli pracodawca nie jest objęty układem zbiorowym pracy lub nie jest obowiązany do ustalenia regulaminu pracy.
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.