Zgodnie z Kodeksem pracy każdy pracownik może zostać objęty czasem pracy, podczas którego pozostaje do dyspozycji swojego pracodawcy. Czas ten może być określany także przez konkretne zadania. Wówczas mówi się o systemie zadaniowym. Natomiast potocznie określa się to jako nienormowany czas pracy.
Czy kierownik jest objęty takim nienormowanym czasem pracy? Czy pracownik administracyjny (specjalista) może być objęty takim czasem pracy? W przypadku kierowników, to ich praca ponad 8h w dni robocze nie wiąże się z koniecznością wypłaty im wynagrodzenia wraz z dodatkiem za nadgodziny ale czy wówczas pracodawca takiemu kierownikowi musi udzielić czasu wolnego za dodatkową pracę? Jeżeli kierownik pracujący w godzinach 8.00–16.00 został pewnego dnia w pracy dłużej do godziny 19.00 to jak powinno wyglądać jego rozliczenie? Czy należy mu się czas wolny czy to że został dłużej w pracy nie będzie miała żadnego odzwierciedlenia w rozliczeniu. Czy tak samo byłoby w przypadku pracownika administracji?
© Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies.Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.